Isnin, Januari 11, 2010

1st day @ school

walaupun ni entry dah basi.. tp aku nak citer jgk.. alkisah anakku si farah dah start masuk kindergarten this year.. ye la.. dah 5 thn, saja aku masukkan masa this year not last year coz aku rasa kalu 4 thn tu terlalu awal nak suruh dia ikut displin sekolah.. biar dia main puas2 pas tu baru sekolah..
aku hantar dia masuk C*C R*AL K*ds kat Gas*ng Ind*h, dkt la dgn opis aku ni.. 5 minit je.. After survey beberapa tadika sekitar kawasan opis aku ni, at last aku & hubby bersetuju nak hantar farah kat situ, coz kat situ ada swimming & mandarin class.. so, dah x pyh susah2 nak hantar dia masuk swimming class lg...
1st day kejut dia pagi tu ok je.. senang je bgn & mandi.. may be excited kot.. masuk 2nd day day buat perangai.. tak nak bgn, tak nak mandi.. tu yg buat aku membebel pepagi, mana nak layan si kecik lg, nak layan kakak plak.. sib baik hubby aku tolong buat air & goreng nugget utk breakfast farah.. kalu aku nak buat sumer kompom lewat masuk opis..
Last week dia sekolah 3 hari je tu pun sampai kul 10.30am je, lg 2 hari off.. teacher dia cakap coz last week tu orientation week sbb tu 3 hari je sekolah.. this week baru la dia start blk kul 12pm.. this week lg mencabar, hubby aku outstation start dr ari ni (isnin) sampai rabu... so aku la kena uruskan sumer hal anak2.. si kecik tu plak ari ni bgn awal plak.. kul 5pg.. pas tu dah tak nak tdo.. kelam kelibut gak la aku settle kan sumer dr buat breakfast sampai la urus kan si kakak mandi & makan.. tetiba kul 6 am si kecik merengek nak tdo blk.. aku tdo kan dia, pas tu kejut kan si kakak mandi... sib baik si kakak tak buat hal, dia tau ayah dia tak de nak layan dia.. senang je suruh dia mandi, pakai baju & breakfast.. tunggu sampai kul 6.45am, nak bg si kecik tu tdo lama sket coz si kecik ni pantang dia kalu tgh tdo org angkat mesti terus terjaga.. 6.45am tu kluar rumah dah jammed.. sampai opis dah 7.57am, sib baik si kecik tak buat hal dlm keta.. aku punch dulu, pas tu antar si kecik ke umah babysitter dia, sib baik dkt je dgn opis aku ni.. pas tu baru hantar farah pi school.. ding dong ding dong, sampai opis blk dlm kul 8.25am gak.. cemana la lg 2 hari ni.. hubby aku outstation lg ni.. harap2 esok lusa pun senang je la budak2 2 org tu.. jgn bg ibu pening kepala ek.. ni aku letak 2 pic farah's 1st day @ school.
muka boring je coz dia sampai awal, ada 2-3 org je dlm class violet

siap pilih nak dok kat meja tepi pintu, senang nak lari kot ;)

2 ulasan:

Mask-roll berkata...

wah..kakak dah g skul... dah besar dah kakak...gud dirl la dia..xbuat hal pon..xmcm ayish..huhuh.study smart k??

Juraimee berkata...

tahniah.. tahniah... marilah bergeluttt....